أحدث المواضيع

دعوة لجميع الاحرار للتظاهر امام السفارة الايرانية في لاهاي


نسر العراق
دعوة لجميع الاحرار للتظاهر امام السفارة الايرانية في لاهاي - هولندا لدعم حقوق الانسان والحرية والديمقراطية المصادرة من قبل النظام في كل ايران عموما وخصوصا في اقليم كردستان ايران
بعد اسبوع من التظاهرات التي بدات في مهاباد بسبب انتحار الفتاة فريناز هربا من الاغتصاب والتعذيب من قبل ضابط مخابرات ايراني وامتدت هذه التظاهرات لتشمل كل مدن كردستان ايران دعما لفريناز وعائلتها وكذلك دعما لحقوق الاقليات المضطهدين منذ عام 1916......كما انه نظام الجمهورية الاسلامية يعتقل المئات بل الالف بدون مذكرات قضائية ويتم تعذيبهم واعدامهم شنقا........
لقد قطع نظام الملالي الكهرباء والانترنت والمواصلات على المدن الكردية منذ اسبوع......
لتدعموا الحرية والديمقراطية وحقوق الانسان الرجاء المشاركة في هذه التظاهرة يوم 17 مايو 2015 في لاهاي الاحد الساعه الواحده ظهرا- هولندا

zondag 17 mei om 13:00
Duinweg 20, 2585 JX Den Haag
81 personen gaan
Rojhalat-Center heeft een evenement van Hogir Ahmed gedeeld.
Gesponsord ·
We vragen iedereen op 17 mei 2015
aanwezig te zijn in Den Haag, Duinweg 20 (Iraanse Ambassade) om vrijheid en mensenrechten te steunen in een tijd waarin de Islamitische Republiek de zoveelste revolutie in Iraans-Koerdistan op barbaarse wijze onderdrukt.
De Koerden protesteren nu al een week tegen de Islamitische Republiek, nadat een jonge dame met de naam Farinaz Xusrawani op maandag 4 mei 2015 gedwongen werd zelfmoord te plegen uit angst voor marteling en verkrachting door de Iraanse inlichtingendienst.
Op 7 mei 2015 zijn de Koerden in Mahabad begonnen met protesten tegen de regering uit steun voor Farinaz en haar familie.
Daarnaast demonstreren de Koerden voor mensenrechten en democratie in het algemeen en voor meer rechten binnen Iran als een minderheid die weinig tot geen rechten heeft en al sinds 1916 onderdrukt wordt.
Ook in andere Koerdische steden zijn mensen uit solidariteit voor Mahabad en Farinaz massaal de straat opgegaan om hun ongenoegen te uitten.
De Islamitische regime heeft inmiddels honderden mensen opgepakt, honderden, zo niet duizenden lopen gevaar zonder enige rechtszaak gemarteld en vervolgens geëxecuteerd te worden.
1000 mensen zijn inmiddels opgepakt door de Iraanse Inlichtingendienst, 700 alleen al in Mahabad.
Er is al een week een totale media blackout in Iraans-Koerdistan, doordat de Iraanse regering alle verbindingen naar de buitenwereld vanuit Koerdistan heeft geblokkeerd (internet, elektriciteit, verkeer)
We vragen de vertegenwoordigers van de Politieke partijen en de mensenrechten organisaties aanwezig te zijn bij de komende demonstratie in Den Haag.
We willen alle mensen uitnodigen die vrijheid en democratie belangrijk vinden en willen steunen.
Steun vrijheid! Steun democratie! Steun mensenrechten!
شكرا لك ولمرورك